Onun kəlağayı sevgisi    GÜLLÜ ELDAR TOMARLI – KƏLAĞAYINI URVATDA TUTAN XANIM    Bəllidir ki, hər kəs  bu dünyanı  fərqli  düşüncələrlə görür.  Kim  maddi, kim mənəvi, kim isə elmi nailiyyətlərinin gücü ilə həyatın inkişafını çiyinlərində daşıyır. Seçimimiz həm də  ruhumuza, tərbiyəmizə bağlıdır.   
Haqqında yazmaq istədiyim insanın  bir dəqidə  belə boş vaxti yoxdur. Elə hey tədbirlərdə, ictimai fəallığındadır. Özü də bunu poetik dillə etiraf edir:       
   Zəmanə  çağırır, yığnağa çəkir,
          El-oba arxadan qınağa çəkir.
          Bu necə qismətdi deyə bilmirəm,
          Deyən, tale məni sınağa çəkir.        Hər kəsə üzü  gülər, könlü açıq bir soydaşımızdır Güllü  xanm. Əsl Azərbaycan qadınıdır. Belə insanlara seçilmişlər deyirlər, mənə görə onlar enerjilərini son damlasına qədər xərcləyən, müqayisə olunmayan zəhmətkeşlər, fədakarlardır.
     Güllü  Eldar Tomarli 1969-cu il iyulun 13-də  Gürcüstanın Rustavi şəhərində anadan olub. Soykökü Qazaxın İncə dərəsinin Kəmərli kəndindəndir. Rustavi şəhərinin 7 saylı məktəbində təhsil alib. Gənc yaşlarından yazıları ilə Rustavi şəhər nəşriyyatlarında çıxış edib. 
    Haşiyə: Ona inam, ümid verən bir  hadisədən  yazmaq  istərdim. Orta  məktəb şagirdi  olarkən tanınmış  şairləri,  ədəbi mühitin  nümayəndələrini məktəbə dəvət edərək  tədbirə hazırlaşır. Tədbirin vaxtından xeyli keçir, amma qapıda kimsə görünmür.  Güllü  çarəsiz  qalıb ağlamağa başlayır. Bir az da keçir, anasını qapıda görür.  Təəccüblənərək sakitləşir. Anasının  tədbirdən xəbəri yox idi, sonra eşitmişdi. Bir müddətdən sonra  məktəb qapısında  maşınlar ğörünür və tədbir başlayır. Anasının tədbirə qəfil gəlməsi və ədəbi mühitin  diqqəti  ona güvən verir. O zamandan  onun özünə məxsus  maraqlı, bənzərsiz həyat səhifələrı  başlayır. Rustavi Azərbaycanlıları Mədəniyyət  mərkəzinin idarə heyətinin üzvü, qadınlar şurasının sədri, gürcü qəzetlərinin Azərbaycan üzrə xüsusi müxbiri, “Aşıq Pəri” məclisinıin sədr müavini, mətbuat katibi  olub.  Güllü xanım “Beləcə qal, nolar,  könlüm”, “Bir az sazdan, bir az sözdən”, “Aşıq  Pəri” inciləri tərtıbatçısı Aida xanım” kitablarının müəllifidir. 
    Güllü xanım artıq  uzun illərdir  Azərbaycanda, Bakidadır və burda fəaliyyətini davam etdirir. Şeirlərindən  birində yazır:       
   Muraz verdi  əzəldən bu yurd mənə,
          Yollar açdı dağlarda boz qurd mənə,
          Güllü  bilər, yaxın düşməz dərd mənə
          Anam dedim, Vətən dedim bu yurda. 
  	Mübaliğəsiz demək olar ki, Ğüllü xanım ölkəmizin  ədəbi-mədəni hadisələrinin  dayaq nöqtəsindədir. Bu xanımın fəaliyyətini  izləməyə  imkan tapmırsan. Gürcüstanın, Təbrizin, Türkiyənin, Orta Asiyanın ədəbi mühitini bizlərə tanıdır. Həmçinin, bizim şairlərin də şeirlərinin özbək, gürcü və s. dillərə tərcüməsinin təqdimatını aparır. Bundan əlavə, o, daşnak terroristlərinin  rejiminə qarşı  mübarizəyə qatılan  qaçaq həyatı sürən  insanların həyatından bəhs edən   Alı  Kavkazyalının  “Qartallar sınır tanımaz”  kitabının  təqdimatını  keçirib.   Şairə, publisist, Azərbaycan Yaziçilar  Birliyinin,  Aşıqlar Birliyinin, Jurnalistlər Birliyinin üzvüdür.  Güllü xanım Dərviş Osman Əhmədoğlunun  “Mən Borçalıda qaldım” kitabının redaktoru, Maksim Sarıqayanın “Göyçə həsrətli  bir ömür”,   Əhməd Qəşəmoğlunun “Eşqdən o yana bax”, Aqşin Əlikərimlinin” Təbrizdən Təbrizə təqdimat”, Səfər Boluşlunun “Məndən”  və  sair sənət adamlarının şeir  kitablarının təqdimatlarını aparan və öz ifasında  şeirlərdən parçalar da səsləndirəndir.          
   	İllərdir ki, o, “Mirvarid  Dilbazi  Poeziya Məclisi” ictimai birliyinin sədridir. Mən də, arada bir o məclisin  tədbirlərinə  gedirəm. Amma ora necə düşdüyümü  heç özüm də bilmirəm. Sadəcə sevinirəm ki, xalqın yaratdığı  folklor nümunələrindən  bəhrələndim. Çox vaxt tədbirlər onun Əhmədlidə yerləşən evində keçirilib.  Sonralar tədbirlər üçün Güllü xanıma  müxtəlif məkanlar qapı açdı. “Ev ofisi” isə öz yerində. Ora həm də Kəlağayı muzeyidir. 
   	Mirvarid Dilbazi poeziya məclisində unudulmaz şairənin yaradıcılığı ətraflı təblığ olunur. Məclis folklorumuza,  ənənələrimizə, xüzusi ilə  aşıq yaradıcılığına güzgü tutur. “Dədə Qorqud” ictimai birliyinin sədri Xətai bəy məclisin daimi qonaqlarındandır.  Şairlər, təşkilat nümayəndələri, rəssamlar, aşıqlar Güllü xanımın məclislərinin daimi qonaqlarıdır.  Aşıq Gözəl Kəlbəcərlinin səsi bizi dağların çiçəklərinin  ətrinə, sazı ozanların əks-sədasına  kökləyirdi. Poeziya məclisinin idarə heyətinin  üzvü Vüsal Seyranoğlunun  xidmətını qeyd etməmək   mümkün deyil.  Tədbirlər M.  Dilbazinin, Dədə Ələsgərin, Səməd Vurğunun Vətənimizi tərənnüm edən şeirləri ilə başlayırdı. Uzaqdan, yaxından gələn hər kəs  özündə ruh dincəlişi tapırdı. 
Mirvarid Dilbazi yaradıcılığının bu günkü  oxuculara  daha əlçatan olması ilə əlaqədar təşəbbüslər göstərərək şeirlərini ədəbiyyat nümayəndələri ilə birlikdə “Bənövşələr üstə göz yaşı” və “Öz içindən yanan bir ocağam mən” kitablarının latın  əlifbasına çevrilməsinə nail olub.  İctımai birliyin  üzvləri ilə Qocalar evində konsertlərlə  çixiş edirlər, çoxlu sayda şəhid tədbirləri keçirilir. Rəssam  Gülnarə Məmmədova  da Azərbaycanın uzaq bölgəsindən gələrək, çəkdiyi şəhid portretlərini, yaradıcı insanların rəsmlərini tədbir iştirakçilarına  nümayiş etdirir.                
 Güllü haqqa olmaz əvəz,
               Yurd verilməz, yurd bölünməz
               Şəhid olan vallah ölməz,
               Ağlama, şəhid anası. Güllü xanımın ideyalarla dolu həyatı mənəvi harmoniyasına bağlıdır. Səmimi, olduqca diqqətli, ailə dəyərlərinə qiymət verən fəal Azərbaycan qadınıdır. O,  II  Türk  Dünyası simpoziumunun  iştirakçısı olub. II   və III  Türk  Dünyası ədəbiyyat və kitab festivallarında ıştırakçı, moderator olub. Güllü xanım sabaha inamla,  həyat yanğısı ilə  yaşayır. Bir ğün nənəsinin ona verdiyi noxudu kəlağayını başına örtərkən fikrə gedir: 
“Bəlkə yüz illərin yadiğarı olan kəlağayının təbliğatına başlayim?” Tərəddüd içərisində qalır. Əvvəlcə bu ideyanın  reallığı onda şübhələr yaradır.  Həyəcan dolu günləri başlanır. Evində  şəxsi Azərbaycan Kəlağayı Muzeyi yaradır. Teleçəkiliş qrupları, qəzet müxbirləri bu ünvandan o qədər reportajlar hazırlayıblar ki!..
       Azərbaycan qadınının  bir ovuca yerləşən, amma içi dolu eşqi,  isməti,   mərhəməti,  məharətı, qüssəsi,  mərdliyinin  rəmzi olan  kəlağayı -şahanə baş örtüyümüz!  Əğər  kəlağayı  bu günə qədər qorunub saxlanıbsa, bu Azərbaycan qadınının  ruhunun,  gözəlliyinin rəmzi,   mənəvi qüvvəsinin təzahürüdür.  Azərbaycan kəlağayısının təbliğatı elimizi bürüdü. Bu təşəbbüs  kəlağayı haqqında olan təsəvvürümüzü  təşkil  olunan tədbirlərlə büsbütün dəyışdi. Azərbaycanın, demək olar ki, bütün bölgələrində keçirilən sazlı-sözlü  kəlağayı  tədbirləri  el bayramına çevrildi. Bədii təfəkkürün məhsulu kəlağayımızda kökümüzün ruhu olan dühalarımızın – Nizami Gəncəvinin, Pənahəli xanın, Nəsiminin,  Qasım bəy  Zakirin, Abbas Tufarqanlının, Aşıq Ələsgərin, Xurşidbanu Natəvanın, Üzeyir Hacıbəylinin, Səməd Vurğunun portretləri yaradıldı. 54 üsulla  əmələ gələn kəlağayıda yaranan portretlər milli-mənəvi dəyərlərimizə böyük töhfədir. Azərbaycan kəlağayısı  millətləri, müxtəlif sənət adamlarını  birləşdirdi.        
  Güllü xanım Azərbaycan  Respublikası Qeyri Hökumət Təşkilatlarına Dövlət Dəstəyi Agentliyinin elan etdiyi qrant müsabiqələrində qalib olaraq iki kitab ərsəyə gətirdi.  Kəlağayı haqqında 76 şeir toplanmış  kitab Dədə Ələsgərə istinadən  “Kəlağayı əlvan  qıyqacı”  adı   ilə  nəşr edilib. İkincı kitabı  “Azərbaycan   kəlağayısı min illərin yadigarı” da  bizlərə gözəldən-gözəl töhfədir.  Bu uğurlar Güllü xanıma dövlət  tərəfindən  göstərilən diqqət  və qaygının  təzahürüdür. O, dayanmır, yenə ruhundan qaynaqlanır. Kəlağayı Güllü  xanım  üçün əfsanəvi baş örtüyü idi. O, artıq kəlağayı simvoluna çevrilmişdir. 
Azərbaycanın  müxtəlif bölgələrindən  olan qadınlar Güllü xanımın ətrafına toplandı. Onlar yetərli kəlağayı qrupu təşkil etdilər. Qrup isti bir ailə ocağına çevrildi. Və aşkara çıxara bilmədikləri istedadlarını güvənli şəkildə biri-biriləri ilə bölüşməyə başladılar. Bu gün qrupu şairlər ocağı adlandırmaq olar.  Hər bir xanım  bacardığı qədər  kəlağayını  şeirlərində yaşatmaq həvəsindədir  və  çox istedadla Azərbaycan qadınının əfsanəvi baş örtüyünü mənəvi düşüncələrindən süzərək  şeirlər məcmuəsinə çevirir. Şeirlərdə sevgi, həyəcan,  həyat bilğiləri,  talelər,  insan xarakterləri  əks olunur. Xanımların  biri-birinə  isti münasibətləri, kəlağayıya olan sevği şeir  kitablarına  həvəsi  artırmağa başladı  və nəticəsi yeni  kitabların yaranması oldu.  “Anam kəlağaydı, kəlağay anam”  və  “Anam kəlağaylı bir muğam idi” adlı kitabları  işıq üzü  gördü. Bu  kitablarda Güllü ocağına yığılan xanımların duyğu və düşüncələri ipə-sapa düzülüb. Onlar-Brilyant Atəş,Yeganə Məmmədova,  şairə, publisist Sevil xanım., Arzu Yaqubqızı, Könül İbrahimsoy, Sevda Səfərli,  Adilə Nəzər, Şölə Cəlilə Məmmədova, Həvva Nazim, Mərziyə  Sarvan, Məhluqə Gədəbəyli,  Aliyə  Rzayeva, Ağaminə xanım, Əzizə xanım, Xədicə xanım şeirləri ilə  bizi dünyanın gözəlliklərinin seyrinə aparır.  
Prezident təqaüdçüsü Tərlan xanım  Musayeva, Hənifə xanım, Kəmalə xanım, Fatimə xanım,  Yasəmən  xanım, Lilpar xanım tədbirlərin  fəal iştirakçılarıdır. Sadaladığım xanımların əksəriyyəti Azərbaycanın bütün bölgələrində  keçirilən kəlağayı təbligatı tədbirlərində Güllü xanımın yanında olublar. Şəhidlərin ana və bacıları da qrupun üzvü kimi keçirilən tədbirlərdə iştirak edərək təsəlli tapırlar. Bu mənəvi qadın ordusunu birliyə gətirmək 
Güllü xanımın əvəzsiz zəhmətidir.  
Hər dəfə tədbir üçün lazımı ləvazimatları daşımaq, üstəlik 50 kəlağayı ilə məkanı bəzəmək və s. böyük zəhmət tələb edir. Bir dəfə tədbirdən sonra kəlağayiları toplayarkən Güllü xanım dedi bükməyin onu səhərə qədər oturub kitab formasında bükəcəyəm. İki il ərzində fasiləsiz o, bu işləri görürdü.  Və  nəhayət, 27 aprel 2024-cü ildə Azərbaycanda  ilk  dəfə möhtəşəm sazlı-sözlü  kəlağayı festivali  keçirildi.   
Xanımların yaradıcılığına diqqət də davam edir. Bu yaxınlarda Güllü xanımın  təşkilatçılığı ilə şairə, publisist  Brilyant Atəşin  “Nənəmin kəlağayısı”, Arzu Yaqubqızının “Nağıl kəlağayım, sirr kəlağayim” adlı şeir kitablarının təqdimatı keçirildi.  
    Neçə vaxtdır Gülllü xanım narahatdır. Yenə iç boğçası açılır. Muzeyi təsəvvüründə al-əlvan rənglərdə görür və Qurama toxunuşuna başlayır.  Çox maraqlı əl işləri  ilə  bu  ilin  iyun ayının  20–21-i İçərişəhərdə  keçirilən Beynəlxalq Qurama Festivalına dəvət alır. 
İftixarla deyim ki, kəlağayı  2014-cü ildə UNESCO-nun  geyri-maddi mədəni irsin reprezentativ siyahısına daxil edilmişdir.  Güllü xanım  kəlağayı təbliğatını ictimaillət arasında elə ürəkdən aparır ki, sazla-sözlə elə vəsf edir ki, artıq qadınlarımız kütləvi şəkildə kəlağayı  örtməyə başlayıblar. 
    	Güllü xanım torpağına, millətinə sonsuz sevgi ilə yaşayır. Ailəsinə də tövsiyəsi budur. Bu baxımdan oğluna müraciəti maraqlıdır:               
 Sevgi qapısına ol açar, oğlum.
                O yolu getməyi düz bacar, oğlum.Azərbaycana sevgi ilə baxan, onu gözəl görmək istəyən Güllü xanımı 55 illik yubileyi münasibətilə ürəkdən təbrik edirəm.  
  ...İki ilə yaxın fasiləsiz  davam edən  tədbirlərin birindən çıxarkən ondan soruşdum ki, artıq kəlağayı mövzusu bitdimi?  Hələ indi başlayıram,-dedi.
Yolunuz açıq olsun Güllü xanım!
Natəvan  ƏLİYEVA,
 “Ailələrə Dayaq”  xeyriyyə  ictimai  birliyinin sədri